Åh Gud.. NU slog det mig...


Alltid kommer det som ett blixtnedslag. Som en storm
som bara utrymmer hela mitt huvud på tankar och får
det att svischa till ordentligt där inne i huvudet på mig.
Vad är det då som slog mig nu? ..Att vi köpt.. Nej vänta
vi ÄGER en gård.. Gode GUD.. (vill bara beskriva denna
stund, sitter och lyssnar låten "I en värld full av liv" från
Lejonkungen och med min ögon fyllda av tårar, glada
tårar då alltså..) Känner mig fylld av någon konstig energi
som förmodligen får mig att verka skittöntig, men OCH?!
Jag är lycklig.. Tänk att jag och Kenny ska bo på en gård
tillsammans, med trädgård, stall, loge, uterum, hönshus..

Kohagar, öppna landskap och åkermark är det vi ska
titta ut över precis som jag drömde om, och snart har
vi en liten i vår famn att dela allting med.. Vilken DRÖM!

Tanken får mig att rysa! Vi lämnar lägenheten senast den
31 April, sen är vi Godsägare Käppler och Godsägarinna
Månsson (vi kallar oss det på skoj, låter så himla malligt)
Allting har en mening, det är vår värld, vårt liv på landet.

Tjuvkik på vårt drömprojekt, det som ska bli vår drömgård.


   

Bild 1: Detaljbild på fasaden till förrådsdelen som sitter
ihop med logen. 
Bild 2: En av våra blivande grannar som står i vårt stall
förtillfället men som ska gå i hagen vid huset i sommar.
Bild 3: Utsikten som vätter mot Svedbergakulle, den
utsikten tackar men inte nej till en sommarkväll!
Bild 4: Vår loge, den bilden lade jag in mest för att det
känns lika maffigt varje gång man tänker "vi äger den"
eftersom den är så stor, här ska det bli många bra fester!
(Min tanke är att göra om loftet till nått slags dansgolv,
och varför inte ha en liten stallbar med häst som bartender?)


Allt detta är vårt och här ska vi tillbringa en hel drös lyckliga
år tillsammans. Det roligaste av allt är att det är ett projekt
där vi får chans att sätta vår egen prägel på allting och tro
mig vi har en del planer.. Ska bli fantastiskt underbart att
äntligen efter ett år i stan få komma ut på landet igen! Bara
att kunna ha ett gäng höns som värper ägg, kunna grilla och
spela hög musik utan att någon kan klaga på oss, JIPPY! :D

Bara 2 dagar till beräknad födsel, knappt 3 månader tills vi
flyttar till gården. Jag har en jävligt snygg man och är frisk.
Vad mer kan jag begära? Jag älskar mitt sagolika liv..

♥ ♥ ♥


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Min fråga är då... Går det någon buss till er fina gård så man kan komma och hälsa på er och den lilla? Eller tvingar du mig till att ta körkort nu?

2012-02-09 @ 22:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0