Bf+10..


Idag är det Bf+10 vilket känns lite påfrestande nu.
Jag var hos barnmorskan igår. Hon gjorde en svepning
av mina hinnor med framgång, det gick och jag var
öppen 1,5 cm. Det var ett kul besked., Fick en tid till
förlossningen på Måndag för överburenhetskontroll 
om inte bebis kommit innan dess, vilket vi verkligen
får hoppas! Jag hade en olust känsla i kroppen igår
så jag och Kenny åkte upp till förlossningen för en
kontroll igår efter att jag varit hos barnmorskan, men
allting såg bra ut med vårt lilla gryn, känns som om 
jag oroar mig i onödan, men hellre en gång för mycket
än en gång för lite.. 

Varit vaken större delen av denna natten också. Ligger
och vrider och vänder på mig, tankar flyger genom  mitt
huvud och även bebisen vaknar och gör mig sällskap
ibland.. Vaknade vid 1.30 inatt av något äckligt, gick upp
på toaletten och det var slemproppen som hade gått! 
Det var så vidrigt.. Blev lite förundrad över våra sjuka
kroppar som gör mycket konstiga saker utan att vi kan
styra över det. Hur som helst så beundrade jag vädret
en stund, snöstorm faktiskt, sen gick jag och lade mig
igen.. Imorse när jag vaknade och gick på toaletten så
kom det ännu mer propp.. Så vidrigt! Trots att det var
så äckligt så blev jag sjukt glad! :) Känns ju som att det
går lite framåt, sakta men säkert.. Har haft mycket mer
sammandragningar och slemproppen har gått sen min 
bm gjorde hinnsvepning, framgång! WIE! Så nu väntar
vi otåligt på riktiga värkar och fler tecken på att vår lill*
älskling ska komma ut till oss.. Kan knappt bärga mig.. 

Hos barnmorskan igår.

Blodtryck: 130/80
Hjärtljud: 143, som ökade till 153 (pigg&busig bebis)
Sf-mått: 36-37cm
Position: Väldigt väl nedträngd
Öppen: 1,5cm (JIPPY!)

Bf+10 idag.. Snart får du ta och komma ut lilla du..
Kenny ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0