Vecka 38+2 & Mammaledig.


Då var man inne och nosar i vecka 39.. 
Det är 12 dagar till beräknad födsel och
äntligen börjar jag känna mig lite mer
redo för en förlossning, bli mamma och 
få en bebis.. Kenny längtar varje dag
efter att bli pappa och få vara hemma 
med oss.. Jag gick på min mammaledighet
i fredags. Har gått i skolan sen i September
och har hunnit läsa fem kurser. Är nöjd
med mina betyg.. Nu ska man alltså vara
mammaledig i 14 månader.. Det händer
så mycket i våra liv nu. Vi har sagt upp
vår lägenhet här i stan och har köpt en
gård utanför Allerum. Bebis kommer
snart..

Jag försöker hitta på saker varje
dag för att få tiden att gå tills det är dags
för bebben att titta ut,. Idag köpte jag en
skötväska, amningsbhar, dreggelskydd &
påslakanset till vagnen med muminmotiv.
Det var en present lite i förväg från min
familj. Jag är evigt tacksam att man får
så mycket fina saker från sina nära och
kära ♥ Det blev en brun skötväska med 
vita detaljer till vagnen, varken jag eller 
Kenny var så förtjusta i den som hörde 
till men det blev en av märket Emmaljunga
i brunt istället, de vita detaljerna hade 
samma vita färg och dessutom i läder som
vagnen är i :) Köpte oversize amningsbhar
som jag fått tips om att göra eftersom 
det finns risk för mjölkstockning annars.

Imorgon ska jag träffa Jasmine och Lotta,
dem har redan fått sina små bebisar. 
Mira och Alexander heter dem, gissa om
jag ska bebismysa med dem godingarna 
imorgon.. Vi ska gå på väla, men innan dess
på förmiddagen så ska jag följa med Jasmine
till bvc för Alexander ska vägas och mätas.

12 dagar till beräknad förlossning. ♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0